Een nieuw werkgeversportaal: Mijn Pensioenadministratie 

Alles wat u moet weten over deze overstap

Ons fonds krijgt een nieuw werkgeversportaal: Mijn Pensioenadministratie. Voor een soepele overgang ontvangen alle werkgevers stapsgewijs alle nodige informatie.

Waarom is er een nieuw portaal?

Het werkgeversportaal is een product van onze pensioenuitvoeringsorganisatie AZL. AZL heeft het portaal doorontwikkeld vanuit de ervaringen van werkgevers. Als administrateur binnen uw bedrijf zorgt u ervoor dat de juiste pensioengegevens worden doorgegeven en u de juiste premie afdraagt. Een zorgvuldige en soms tijdrovende klus. Wat extra gemak en sturing is dan welkom, toch? Daarom is er nu: Mijn Pensioenadministratie.

Wat is er nieuw?

In Mijn Pensioenadministratie zijn schermen, functies en menu’s erop toegespitst u te helpen uw weg te vinden, acties te volbrengen en onjuiste gegevensinvoer zoveel mogelijk uit te sluiten.

Nieuw! Dashboard. Geeft u een compleet beeld van de pensioenadministratie namens uw bedrijf en helpt u om snel afwijkingen vast te stellen. Ook ziet u hoe de status van uw acties, bijvoorbeeld of u bij bent met betalingen.

Nieuw! Actiegids. Een geheugensteuntje dat u vanaf iedere plek kunt aanroepen. De gids haalt berichten en (systeem)taken op die voor uw bedrijf van belang zijn. Bijvoorbeeld als er een betaling nodig is of als er wijzigingen klaar staan in de verzendlijst. Ook kunt u zelf een taak aanmaken als herinnering. Komt u er even niet uit? Dan zijn er helpfuncties binnen handbereik.

Een nieuwe omgeving betekent ook een nieuw webadres en inloggen met eHerkenning. Inloggen op Mijn Pensioenadministratie verloopt vanaf 16 november 2021 via: https://portal.mijnpensioenadministratie.nl/spng. Dit adres vervangt www.azlonline.eu.

Noteer deze datums in uw agenda

  • Tot en met 15 november 2021 maakt u nog gebruik van www.azlonline.eu en geeft u daar aanmeldingen, afmeldingen en wijzigingen van medewerkers door.
  • In de week van 1 november 2021 (week 44) ontvangt u een e-mail met instructies voor het aanvragen en instellen van eHerkenning.
  • In de week van 15 november (week 46) ontvangt u per post een registratiebrief met de finale toegangsinformatie voor de nieuwe administratieve omgeving.

Vanaf 16 november 2021 kunt u uitsluitend nog gegevens en wijzigingen verzenden via: https://portal.mijnpensioenadministratie.nl/spng.
U ontvangt automatisch een digitaal bericht als er iets klaar staat of als we u willen wijzen op een actie. Dat betekent per e-mail of via de functies 'Taken' en 'Berichten' in de nieuwe omgeving. We sturen geen facturen meer per post.

Niet vergeten! Stuur opgeslagen wijzigingen in azlonline.eu uiterlijk op 15 november 2021 in.

eHerkenning

Op Mijn Pensioenadministratie kunt u alleen inloggen met eHerkenning. Het is dan niet mogelijk om in te loggen met e-mailadres en wachtwoord. eHerkenning biedt meer zekerheid, is voor meerdere online diensten in de (semi-) publieke sector te gebruiken en wordt straks de standaard in Nederland voor zakelijk inloggen. Ons fonds volgt hierin andere organisaties, zoals het UWV, waar eHerkenning nu al verplicht is.

Bereid u voor, start nu… en voorkom dat u straks niet kunt inloggen. Houd er rekening mee dat de aanvraag zelf een aantal werkdagen kan duren, dus wacht niet af. Bekijk de video ter verduidelijking.

Kijk voor meer informatie, handige stappenplannen en een checklist op de speciale pagina van Mijn Pensioenadministratie over eHerkenning.

Hebt u vragen?

Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.